Skip to content
Menu
Vôbec nie váha: ako viete, že strácate tuk? Tréner poukázal na 5 vecí
publikované: 27 júna, 2024
Menej ako minútu min.
Vôbec nie váha: ako viete, že strácate tuk? Tréner poukázal na 5 vecí

27.6.2024 Redakcia Vášeň v tebe (Foto: shutterstock/Doucefleur).

Pre zníženie nadváhy a zlepšenie vzhľadu môžeme urobiť veľa. Niekedy však cvičíme a držíme diétu, ale hodnoty na váhe sa vôbec nemenia. Je všetka táto práca zbytočná? Nie nevyhnutne. Tréner hovorí o piatich príznakoch chudnutia – iných ako znižovanie telesnej hmotnosti.

Pre zníženie nadváhy a zlepšenie vzhľadu môžeme urobiť veľa. Niekedy však cvičíme a držíme diétu, ale hodnoty na váhe sa vôbec nemenia.
Foto: shutterstock/Doucefleur

Robíte túto chybu aj vy? Stravujete sa zdravo a pravidelne cvičíte, potom skočíte na váhu a celé týždne nevidíte žiadnu zmenu? Keďže to nefunguje, máte chuť to nechať tak. Alebo stále bojujete a skúšate ďalšie diéty a cvičebné programy, ktoré tiež nefungujú? Trénerka a odborníčka na výživu upozornila na obľúbený problém mnohých žien. Chudnutie nás má podľa definície odľahčiť. Nie vždy však týždne odriekania a odhodlania prinášajú želané výsledky. V dôsledku toho rýchlo strácame motiváciu a upadáme späť do starých návykov. Ukazuje sa, že hmotnosť nie je vždy ukazovateľom toho, že skutočne chudneme.

Aj keď chudneme, váha môže stagnovať. Od čoho to závisí?

Počas chudnutia sa naše telo mení mnohými rôznymi spôsobmi. Veľa závisí od toho, aký máme stravovací a pohybový program. Ak chceme schudnúť rýchlo (ale nie nevyhnutne zdravo), spoliehame sa na prudké zníženie kalórií a veľa kardio cvičenia. Na druhej strane, ak chceme posilniť svoje telo a zlepšiť svoju kondíciu, znížime kalórie o niečo viac a zvolíme kombináciu kardio a silového tréningu. V oboch týchto prípadoch „schudneme“, ale náš vzhľad, hmotnosť a miery budú iné.

Ako spoznáme, že chudneme?

Trénerka určila 5 znakov, podľa ktorých zistíme, že sa nám naše obete vyplácajú. Váha ani miery sa na tomto zozname nenachádzajú.

Vaše oblečenie je voľnejšie.

Prekonávate vlastné rekordy a cítite sa silnejší.
Máte viac energie a zlepšujete svoju výkonnosť.

Lepšie spíte.

Ste odolnejší – nezadýchate sa tak rýchlo ako predtým.

Tip! Skôr ako sa pustíte do diéty a cvičenia, je dobré zdokumentovať si svoju aktuálnu hmotnosť a miery, ako aj celkovú pohodu, kvalitu spánku, úroveň stresu a to, kedy máte hlad a chuť na jedlo. Nápomocné budú aj fotografie. Po niekoľkých týždňoch môžeme porovnať svoje úspechy. Aj keď sa nám podarí zlepšiť len niektoré ukazovatele, znamená to, že naša práca sa vypláca.

Redakcia Vášeň v tebe.

Súvisiace články:

Raňajky na chudnutie? Jedzte takto ráno a vaše brucho bude ploché ako doska

Ako nechtiac schudnúť do leta. Osvedčené triky na bezbolestné chudnutie

The post Vôbec nie váha: ako viete, že strácate tuk? Tréner poukázal na 5 vecí appeared first on Vášeň v tebe.