Skip to content
Menu
Nemusíte do seba pchať litre vody! Hydratujte sa dobre aj v horúčavách pomocou tohto
publikované: 1 júna, 2024
Menej ako minútu min.
Nemusíte do seba pchať litre vody! Hydratujte sa dobre aj v horúčavách pomocou tohto

1.6.2024 Redakcia Vášeň v tebe (Foto: shutterstock/Edvard Molnar).

Horúčavy si môžu vybrať svoju daň. Ľahko sa unavíme, ťažšie fungujeme a sme dehydrovaní. Lekári ako mantru opakujú, že by sme mali každý deň vypiť aspoň 1,5 litra vody a počas horúcich dní ešte viac. Nie každého však presvedčí samotné pitie vody. Našťastie existuje riešenie.

Horúčavy si môžu vybrať svoju daň. Ľahko sa unavíme, ťažšie fungujeme a sme dehydrovaní.
Foto: shutterstock/Edvard Molnar

Počas horúcich dní sa nám do jedla veľmi nechce. Je zaujímavé, že niektorí ľudia nie sú presvedčení ani o pití. A počas tohto obdobia by sme mali byť v podstate nonstop „prilepení“ k fľaši alebo poháru s vodou. Keď je vonku horúco, potíme sa oveľa viac, a tak sa expresne rýchlo dehydratujeme. Rýchlo nás rozbolí hlava, cítime sa slabí a ťažšie sa nám rozmýšľa a vykonávajú aj základné úkony.

Voda hydratuje najlepšie, niektorým ľuďom je z nej dokonca zle

Voda by mala byť v našom jedálničku každý deň. Odborníci odporúčajú vypiť aspoň 1,5 litra denne, v horúcich dňoch aj viac. Nie každému však samotná chuť vody vyhovuje, niektorým ľuďom je z nej dokonca zle. Niekedy sa oplatí vyskúšať ju z rôznych zdrojov. Ak nemáte radi chuť vody z vodovodu, je dobré vybrať si spoločnosť, ktorá je dostupná v obchodoch – aspoň v tomto najcitlivejšom období. Ak sa vám stále nedarí piť samotnú vodu, dobrým riešením je jej ochutenie. Môžete do nej pridať plátok citróna alebo limetky, prípadne čerstvé maliny, jahody alebo mätu. Ďalšou možnosťou sú domáce chute. Ľahko sa vyrábajú a navyše rehydratujú lepšie ako samotná voda. Ako si vyrobiť domáce ochucovadlá?

Ak vás predsa len nepresvedčí každodenné pitie litrov vody, oplatí sa zamyslieť nad inými spôsobmi hydratácie tela. Zelenina a ovocie sú na to ideálne.
Foto: Pixabay/LubosHouska

Ako hydratovať telo, keď vám voda naozaj nechutí?

Ak vás predsa len nepresvedčí každodenné pitie litrov vody, oplatí sa zamyslieť nad inými spôsobmi hydratácie tela. Zelenina a ovocie sú na to ideálne. Je dobré vyberať si ovocie a zeleninu, ktoré obsahujú veľa vody, ale nie sú veľmi sladké. Cukor nám síce zvýši energiu, ale rovnako rýchlo ju aj zníži, takže – hoci sme hydratovaní – sa môžeme cítiť ešte viac ospalí.

Ktorá zelenina obsahuje najviac vody? Na hydratáciu organizmu sa oplatí siahnuť najmä po uhorkách, cuketách, reďkovkách, paradajkách, zeleri, paprike, ale aj karfiole, kapuste, mrkve, šaláte a špenáte.

Ktoré ovocie má najviac vody? Patria sem melóny, vodné melóny, jahody, čučoriedky, broskyne, grapefruity, pomaranče a maliny.

Redakcia Vášeň v tebe.

Súvisiace články:

Máte v zime suché ruky? Vďaka týmto trikom budú hydratované a regenerované

Ovocie, ktoré najlepšie hydratuje telo. Oplatí sa ho jesť v horúcom počasí

The post Nemusíte do seba pchať litre vody! Hydratujte sa dobre aj v horúčavách pomocou tohto appeared first on Vášeň v tebe.