Skip to content
Menu
Listová zelenina nielen dobre chutí, ale aj zlepšuje trávenie. Jem ich ráno a kilá miznú
publikované: 23 mája, 2024
Menej ako minútu min.
Listová zelenina nielen dobre chutí, ale aj zlepšuje trávenie. Jem ich ráno a kilá miznú

23.5.2024 Redakcia Vášeň v tebe (Foto: shutterstock/George Dolgikh).

Niektorí ľudia ho nenávidia, iní milujú. Spomínaný špenát je šialená zelenina, ktorá môže nielen vynikajúco chutiť, ale prináša nám aj mnoho výhod. Chrumkavé zelené listy napomáhajú chudnutiu a podporujú metabolizmus. Pozrite si naše triky a recepty, vďaka ktorým budú kilá padať a budete sa cítiť lepšie ako kedykoľvek predtým.

Niektorí ľudia ho nenávidia, iní milujú. Spomínaný špenát je šialená zelenina, ktorá môže nielen vynikajúco chutiť
Foto: shutterstock/George Dolgikh

Špenát v každodennej strave dokáže zázraky. Okrem celého radu cenných vitamínov či podpory metabolizmu spestrí a spestrí váš domáci jedálniček! Zaujímavé je, že listová zelenina môže znížiť chuť na sladké a tiež pomáha udržať vás po jedle dlhšie sýte. Preto sa oplatí dozvedieť sa o tejto superpotravine niečo viac a pustiť sa do receptov s týmto sezónnym doplnkom.

Ráno jem tieto čerstvé zelené listy. Jednoduchý trik pomáha pri chudnutí

Nemožno poprieť, že chcieť schudnúť niekoľko kilogramov môže byť celkom náročné. Kľúčom je, samozrejme, vyvážená strava, pohyb a predovšetkým vôľa. V tomto ročnom období, keď sa chutné pokušenia objavujú na každom kroku, je to obzvlášť ťažké. Takzvaný „keeping it simple“ je však možný – stačí klasické recepty obmeniť kyticou čerstvej zeleniny a napríklad mierne znížiť porciu syra v šaláte alebo nahradiť majonézový dresing o niečo ľahším z jogurtu.

Spomínaný špenát je však skutočnou superpotravinou, ktorá nám môže pomôcť nielen zhodiť pár kíl, ale aj podporiť tráviaci systém alebo dokonca znížiť chuť na sladké. Špenát sa vyznačuje vysokým obsahom vitamínov, minerálov a antioxidantov. Zelené listy obsahujú zinok, draslík, fosfor, horčík, selén alebo vitamíny A, C, E a β-karotén. Vďaka flavonoidom, karotenoidom a organickým kyselinám majú zelené listy protizápalové účinky a účinky proti starnutiu. Tým sa však jeho cenné vlastnosti nekončia – špenát podporuje činnosť kardiovaskulárneho systému a priaznivo pôsobí na zrak a nervový systém.

Konzumácia špenátu, najmä ráno, môže mať najväčší prínos. Len niekoľko listov dokáže znížiť chuť do jedla, zvýšiť pocit sýtosti a na dlhý čas zabudnúť na sladké občerstvenie
Foto: shutterstock/alicja neumiler

Jedzte špenát, bude vám dobre. Zelené listy môžu navyše chutiť šialene dobre!

Konzumácia špenátu, najmä ráno, môže mať najväčší prínos. Len niekoľko listov dokáže znížiť chuť do jedla, zvýšiť pocit sýtosti a na dlhý čas zabudnúť na sladké občerstvenie. S najväčšou pravdepodobnosťou sú to práve tylakoidy, ktoré dokážu ovplyvniť reguláciu hormónov zodpovedných za pocit hladu a sýtosti, čo spôsobuje, že po konzumácii špenátu už nemáme chuť na občerstvenie. Uvedený detail tiež vyvoláva oneskorenie vstrebávania tukov v črevách.

Ako teda pripraviť špenát tak, aby sa čo najlepšie vstrebával, chutil neskutočne dobre a nespôsoboval veľa problémov? Najlepšie fungujú najrôznejšie smoothies, nápoje, šťavy a polievky. Oplatí sa ho pridávať aj do omáčok, šalátov a na samostatné občerstvenie. Špenát je naším spojencom na ceste za zdravím a štíhlosťou, preto sa ho oplatí jesť čo najviac v rôznych, chutných a farebných variáciách.

Redakcia Vášeň v tebe.

Súvisiace články:

Akú zeleninu by ste nemali jesť s chorou pečeňou? Pozrite si zoznam

Je to najzdravšia zelenina na svete. Varíte ju takto? Veľká chyba

The post Listová zelenina nielen dobre chutí, ale aj zlepšuje trávenie. Jem ich ráno a kilá miznú appeared first on Vášeň v tebe.