Skip to content
Menu
Častá chyba, ktorou sa vážne poškodzujú čerešne. Nerobte to
publikované: 23 júna, 2024
Menej ako minútu min.
Častá chyba, ktorou sa vážne poškodzujú čerešne. Nerobte to

23.6.2024 Redakcia Vášeň v tebe (Foto: shutterstock/Nitr).

Patria k najobľúbenejším druhom ovocia. Čerešne sú nielen chutné, ale aj zdravé. Oplatí sa to vedieť. V niektorých prípadoch nám môžu škodiť. Nie každý si však uvedomuje. Nejde pritom len o alergie. Ako nejesť čerešne. Poďme to spolu zistiť. Túto chybu robí veľa ľudí.

Ako nejesť čerešne. Poďme to spolu zistiť. Túto chybu robí veľa ľudí.
Foto: shutterstock/Nitr

Po čerešniach túžime celý rok. Ich cena na začiatku sezóny je pomerne vysoká. Mnohí z nás si s tým nerobia starosti a podľahnú sladkému pokušeniu. Tieto plody sú nielen chutné, ale aj veľmi zdravé a bohaté na vitamíny. Obsahujú aj minerály a vlákninu.

Čerešne sú skutočným pokladom

Čerešne sú skutočným pokladom. Sú plné silných antioxidantov, ktoré chránia telo pred toxínmi a voľnými radikálmi. Okrem toho majú protirakovinové a protizápalové účinky. Tiež zabraňujú cukrovke a obezite.

Okrem toho majú protirakovinové a protizápalové účinky.
Foto: shutterstock/Damian Lugowski

Konzumácia čerešní je pre náš organizmus skutočným pokladom. Ovocie nám dodáva veľké množstvo vitamínu C a B5. Obnovuje acidobázickú rovnováhu. Dokonca podporuje tvorbu hormónov štítnej žľazy. Zaujímavé je, že obsahujú viac jódu ako ryby!

Ako nejesť čerešne

Najlepšie je jesť ich čerstvé a nespracované. Týmto spôsobom si zabezpečíte čo najviac vitamínov. Čerešňová šťava obsahuje oveľa menej vlákniny ako surové ovocie. Mrazené čerešne majú menej antioxidantov. Na druhej strane, tie konzervované sú plné cukru.

V niektorých prípadoch nám však surové čerstvé čerešne môžu uškodiť. Ide o situáciu, keď ich zjeme nalačno a potom ich zapijeme vodou. To sa často končí silnými bolesťami brucha a hnačkou.

Takisto by ste nemali jesť čerešne, ktoré vykazujú stopy plesní. Varovným signálom sú aj tmavé škvrny. Takéto ovocie pravdepodobne nie je príliš čerstvé. Taktiež mohlo byť napadnuté baktériami alebo plesňami.

V niektorých prípadoch nám však surové čerstvé čerešne môžu uškodiť.
Foto: shutterstock/SewCreamStudio

Ľudia s tráviacimi ťažkosťami by sa mali vyhýbať konzumácii surového ovocia vo veľkých množstvách. Je lepšie ich pred konzumáciou mierne povariť. Potom bude ľahšie stráviteľné.

Čerešne zo začiatku júna a konca júla sú najmenej náchylné na červivosť. Hoci červivé ovocie nepredstavuje nebezpečenstvo, pravdepodobne by ste sa mu mali radšej vyhnúť. Jedným zo spôsobov je zaliať čerešne studenou vodou a nechajte ich chvíľu odstáť. Takto môžete nezvaných hostí doslova spláchnuť.

Redakcia Vášeň v tebe.

Súvisiace články:

Pohár denne a vaše problémy s vysokým cholesterolom a bolesťami kĺbov skončia

Jedzte na raňajky. Vyženie z čriev nánosy a pomôže vám schudnúť

The post Častá chyba, ktorou sa vážne poškodzujú čerešne. Nerobte to appeared first on Vášeň v tebe.